piątek, 24 maja 2013

Wiosenny Ogród

Spring Garden

Sporo czasu minęło od mojego ostatniego postu tutaj, ale to nie znaczy, że w międzyczasie nic nie robiłam. ;-) Spróbuję powoli nadrobić te zaległości i zacznę od najbardziej aktualnych prac. Ta wiosna nas nie rozpieszcza - zimno i pada przez większość czasu. W pewnym momencie zorientowałam się, że wiele kwiatów w tych warunkach zaczęło już przekwitać, a ja nawet nie miałam okazji nacieszyć się nimi. Zatem ogród przenoszę na warsztat i tak powstały dmuchawce, lila bzy i zielone, czterolistne koniczynki:

1. Dmuchawce na Księżycu II
Dandelions on the Moon II
W zeszłym roku po raz pierwszy połączyłam w srebrze klimat dmuchawców i księżyca. Powstał wtedy ten wisiorek:

Tegoroczne 'Dmuchawce na Księżycu' odleciały trochę bardziej w Kosmos. ;-) Jest jeszcze bardziej księżycowo, także ze względu na aż trzy małe kaboszony kamieni księżycowych.

Długość wisiorka: 3,7 cm, średnica: 2,7 cm.

2. Księżycowe Dmuchawce
Moon Dandelions
Kolczyki  natomiast są bardziej roślinne - na retro medalionikach wyrzeźbiłam bukieciki dmuchawców. Delikatne, otwarte bigle i fasetowane kropelki kamieni księżycowych dodają lekkości i eteryczności kolczykom. 
Długość kolczyka: 4,2 cm, średnica medalioników: 1,4 cm.

3. Lila
Lilac
Te kolczyki nie są tak dosłowne - to metafora bzów. Ręcznie formowane, organiczne zawijaski i kolor bzów w odcieniu lila, zaklęty w okrągłych ametystach i wrzecionach chalcedonów. 
Długość kolczyka wraz z biglem: 7,3, waga jednego kolczyka: 4,8 g.

4. Zielone Szczęście
Green Luck
'Zielone Szczęście' to czterolistne koniczynki wykonane ze srebra, ozdobione odrobiną zielonej emalii i seledynowymi, naturalnymi chryzoprazami. Taki niebanalny sposób na zatrzymanie szczęścia przy sobie. ;-)
Długość kolczyka: 3,6 cm, średnica medalioników: 1,3 cm.

Tak wygląda wiosna w moim warsztacie. :-) Miało być jeszcze więcej bzów, ale czasu zabrakło, a bzy już przekwitają.
Niedługo lato - z jakimi kolorami kojarzy Wam się lato?
 

2 komentarze: