niedziela, 12 lutego 2012

Pogańskie inspiracje cz.2

Pagan inspiration part 2


"Na początku istnienia świata Ziemia była nie większa od jajka. Rosła, jak wszystko co żywe. Pierwsze pojawiło się na niej Drzewo. Wzrastało razem z Ziemią i wypuszczało gałęzie, aż miało dziewięć wielkich konarów. Wkrótce na każdym z nich, jak szyszki na jodle, pojawili się ludzie. (...)
Drzewo rosło. Konarami dotknęło nieba i przeniknęło je gałęziami tak, jak korzenie przenikają ziemię sięgając do Dolnego Świata. Ziemia też rozprzestrzeniała się we wszystkie strony. Pojawiły się równiny i góry, rzeki i jeziora, tajga, tundra i step."
Fragment książki "Drzewo Światów - opowieści czterech szamanów" Wyd. Jasna Strona

1. Drzewo Światów
The Tree of Worlds

Dwustronny wisiorek, którego inspiracją m.in. była lektura wyżej wspomnianej książki. Drzewo Światów pojawia się w wielu kulturach i wierzeniach, jednak ten wisiorek związałam akurat z szamanizmem poprzez umieszczenie na rewersie rysunku przedstawiającego wizję wszechświata, znaną z bębnów ałtajskich szamanów.
Waga wisiorka: 2,58 g, średnica wisiorka: 2,0 cm. (Wisiorek jest niedostępny, ale można zamówić podobny ;-) )


2. Drzewo Światów
The Tree of Worlds

Maleńkie kolczyki z wyrzeźbionym przeze mnie motywem Drzewa, ozdobione fasetowanymi kropelkami jasnozielonego peridotu.
Waga kolczyków: 3,77 g, długość całego kolczyka: 4,0 cm, średnica medalioniku: 1,4 cm. (Kolczyki niedostępne, ale można zamówić podobne).

A tak wyglądają kolczyki i wisiorek jako komplet:

I jeszcze rzut oka na "warsztat" ;-):


1 komentarz:

  1. Witaj,
    niezmiernie mi miło, że zaglądasz do mnie i dziękuję, że polecasz mojego bloga. Niestety komentarz się nie zapisał...
    W każdym razie bardzo lubię poznawać nowych ludzi o podobnych do moich zainteresowaniach, dlatego tym bardziej się cieszę, że do mnie zaglądasz. :) Tworzysz piękne prace i jeśli teraz nazywasz siebie początkującą, to padam do Twych stóp! Moje pierwsze prace nie są warte nawet wspomnienia... ;) Pozdrawiam serdecznie i dodaję do ulubionych! :) K.

    OdpowiedzUsuń